KONSEPT

LØPING

Velkommen inn i Norges nye løpemekka! Med 28 Woodway-møller linet opp er vi klare til å tilby deg det beste av løpstrening - enten du foretrekker korte, eksplosive intervaller eller lange, seige drag på mølla. Alle våre løpetimer tar utgangspunkt i populære og velkjente treningsøkter for aktive løpere, men er tilpasset alle ferdighetsnivåer for å sikre maksimalt treningsutbytte, uansett erfaring og form.

Book time

Løping 4x4


4X4 er en veldokumentert intervallform som gir resultater både i form av økt kondisjon og økt fettforbrenning i hvile. Intervallene går ut på at man løper med høy intensitet i fire minutter, og deretter gjentar det fire ganger. Programmet har aktive pauser på tre minutter. Farten justeres slik at vi øker med 0,5 km/t på hvert intervalldrag.

Løping 30x30

30×30 intervall er en effektiv treningsform for å øke aerob utholdenhet og bli en raskere løper. Intervallene går ut på at man løper med maks intensitet i 30 sekunder, og deretter gjentar det 30 ganger. Programmet har aktive pauser på 30 sekunder. Farten økes med 0,5 til 1 km/t hvert femte intervalldrag. For løpere som har liten eller ingen erfaring med intervalltrening kan 30×30 intervall være en god måte å komme i gang med intervalltrening.

Løping pyramide

Pyramide er en variant av lang-intervall der varigheten til arbeidsperiodene og pausene øker eller avtar fra drag til drag. Du begynner og avslutter treningsøkta med samme lengde på første og siste arbeidsperiode.

Fartslek

Fartslek er en time med ulike programmer, variasjon i fart, varighet og intensitet.

Les om fler av våre konsepter

andre Konsepter

OM GRUPPETIMEN

Styrke

Utholdenhet

Intensitet